19 listopada 2017. imieniny: Elżbieta, Seweryn, Paweł
Wspieranie rozwoju turystyki w regionie nadbużańskim poprzez utworzenie nowoczesnego Centrum Informacji Turystycznej w Drohiczynie

Projekt „Wspieranie rozwoju turystyki w regionie nadbużańskim poprzez utworzenie nowoczesnego Centrum Informacji Turystycznej w Drohiczynie”

W ramach projektu zostało zmodernizowane Centrum Informacji Turystycznej (CIT) w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Drohiczynie (MGOK).

W ramach projektu zostało zorganizowane Centrum Informacji Turystycznej na parterze Budynku MGOK na przeciw głównego wejścia. Nowa, wyposażona w multimedia przestrzeń CIT pozwola na znaczne ułatwienie dostępu do informacji turystom i wpływa pozytywnie na rozwój turystyki w regionie. Turysta odwiedzający CIT ma możliwość bezpłatnego skorzystania z Internetu (w Sali obok).

CIT jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 18.00, w soboty i niedziele od 12.00 do 16.00.

CIT zostało wyposażone w nowoczesny sprzęt do obsługi interesantów:

1. Zainstalowana została zabudowa z szafkami, pułkami, biurkiem (ladą recepcyjną) i krzesłami do obsługi klientów. To miejsce bezpośredniego kontaktu z interesantem. Zabudowa wyposażona w półki do wyłożenia i przechowywania przewodników, map itd. Na ladzie umieszczony został komputer.

2. Komputer Laptop służy do obsługi projektora multimedialnego. Jest to zestaw mobilny wykorzystywany podczas spotkań z grupami turystów (wycieczki), spotkań w Parku Kulturowo Historycznym w Drohiczynie oraz w czasie wyjazdów na Targi promując Gminę Drohiczyn i Nadbużańskie Podlasie.

3. Projektor multimedialny - CIT zostało wyposażone w projektor multimedialny. Projektor jest wykorzystywany w wieloraki sposób: podczas spotkań w budynku MGOK z grupami odwiedzającymi Gminę (wycieczki, wizyty studyjne), podczas spotkań z turystami w budynku Parku Kulturowo Historycznego Bug Pogranicze Kultur i Religii (w zarządzaniu gminy) oraz podczas wyjazdów i prezentacji walorów turystycznych i przyrodniczych Gminy na Targach Turystycznych.

4. Ekran do projektora – przenośny ekran niezbędny jest do prawidłowego wyświetlania z projektora multimedialnego.

5. Telewizor – na ekranie telewizora podczas godzin otwarcia Centrum wyświetlane są reklamówki miejsc atrakcyjnych turystycznie, informacje o imprezach odbywających się regionie oraz zdjęcia atrakcji turystycznych jako zachęta do odwiedzenia tych miejsc. Dodatkowo telewizor wykorzystywany jet do wyświetlanie filmów promocyjnych Gminy Drohiczyn i całego nadbużańskiego regionu.

6. Aparat fotograficzny – osoba obsługująca CIT wykonuje fotografie atrakcji turystycznych i walorów Gminy. Fotografie posłużą do stworzenia prezentacji multimedialnych wyświetlanych na ekranie telewizora i rzutnika w CIT i podczas Targów turystycznych.

7. Stojaki na ulotki – CIT został wyposażony w stojaki na ulotki tak aby każdy lokalny przedsiębiorca z branży turystycznej mógł zareklamować (w postaci ulotki) swoje usługi.

8. Potykacz reklamowy – przed wejście do budynku w którym miesić się CIT został postawiony potykacz reklamowy z informacją (strzałką) kierunkującą nadchodzących interesantów.

9. Trybunka reklamowa – wraz z komputerem i projektorem multimedialnym, będzie tworzył mobilny zestaw wystawienniczy do promocji Gminy na Targach i innych wyjazdach. Trybunka będzie mobilną ladą do bezpośredniego kontaktu z interesantami podczas targów i spotkań z grupami turystów w innych miejscach (muzeum) niż CIT.

10. Adposter – stand banerowy POS typu L – duże stojące banery reklamowe przedstawiające walory turystyczne promowanego terenu – wypełnią przestrzeń wystawienniczą podczas targów.

11. Opracowanie Questu – Questing - to forma gry terenowej, metoda polegająca na tworzeniu questów (wypraw) czyli tras „spacerowych”, które prezentują historię lub przyrodę miejscowości bądź okolicznych atrakcji przyrodniczo-kulturowych, dając możliwość na lepsze poznanie danego miejsca. Uczestnik Wyprawy otrzymuje Kartę Questu - Wyprawy składającą się z reguły z mapy i wskazówek (napisanych wierszem), które w sposób edukacyjny prowadzą po miejscowości lub innym miejscu prezentując jego najciekawsze walory. Nagrodą w Wyprawie jest znalezienie ukrytego Skarbu, do którego prowadzą różne wskazówki i zagadki, które uczestnik Wyprawy musi po drodze odgadnąć. Wyprawy mogą być piesze, rowerowe, konne lub kajakowe. Mogą mieć także różną tematykę - historyczną, przyrodniczą, krajoznawczą i inną tematyczną. W ramach projektu zostaną opracowane dwie wyprawy po gminie Drohiczyn.

12. Wydruk ulotek i questów - zostały wydrukowane ulotki o gminie Drohiczyn oraz wydruk opracowanych questów w formie ulotki A4 składanej na trzy do formatu DL. Ulotka o gminie została wydrukowana w ilości 10000 sztuk a kuesty po 5000 sztuk każdy.

13. Dla polepszenia wizerunku turystycznego Gminy Drohiczyn w ramach projektu zostały wykonane słupy reklamowe zwane "Witaczami". Ustawione zostały przy drodze krajowej nr 62 w miejscu gdzie rozpoczyna się gmina (jeden w kierunku Siemiatycz, drugi w kierunku Sokołowa Podlaskiego). Została na nich umieszczona grafika i napis np. Witamy w Drohiczynie - Historycznej Stolicy Podlasia.

Całkowita wartość projektu:  50 399,09

Kwota dofinansowania:   33 269,00